Thursday, October 6, 2011

patah seribu

Walau kau tiada di sini
Ku tetap ingat semua pesanmu
Ku hidup seolah-olah kau masih ada
Bisikan kata kepadaku
Bilakah kau akan utuskan surat buatku
Aku terus menunggu tibanya kata cintamu
oh.. patah seribu hatiku
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa kerna engkau telah pergi
Biar pergimu tanpa relamu
Namun hatiku tetap rasa
Kejamnya kau meninggalkanku dengan nota-nota
Cinta buat kita berdua bila kan ku bisa menerima ketiadaanmu
Kan ku bakar semua hapuskan semua kenangan
Patah seribu hatiku
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa kerna engkau telah pergi
Sayangku mohon padamu
Segera tinggalkanku
Pergilah kau ke tempat yang kau tuju
Pasti ada hikmah buatmu dan juga buat diriku
Pergilah…

Tuesday, June 7, 2011

i'm single

hey dude,,

i juz nak kasi taw u all sumer...yang i da SINGLE..
u all caye ta i da single??? caya la..coz ni mmg realiti...okeyh...




baru i taw camne hidop single ni...first time being single,it hard to coping wif it..but,now...i da leyh trime da...ta de la sesusah mane pon...






no wonderla lau rmai people said thats being single is fun compared couple...but,,thankz to all ex couple...sbb kasi ak rase sumer ni...






p/s : aku akn single sampai ble???

Friday, June 3, 2011

N.B.M & SPO

SALAM,,,

selesai sudah posting tuk semester ni..hurm...macam-macam yang berlaku..

2/6/11 - 1 wad jd numb coz uncle bed no 11 ta dapat g CT Scan... sebabnyer kiterang tersilap kasi uncle tu makan...staffnurse n doc mrahkan kiterng..hbis CI kterang kena marah sekali..sob2...kiterang ta nmpak paper  yang patient sedang N.B.M (nil by mouth) coz warna paper n name tag tu sama jep...agpon staffnurse tu ta ingatkan kterang mcam staffnurse kat hospital Putrajaya...actually, staffnurse patut ingatkan student...kterng kan baru belajar...

3/6/11- nak dijadikan cerita..mase buat observation monink shift,,kiterang ta wat SPO..  n tetibe patient punye oksigen low gler..88...cam bser..redha je la..doc marah staffnurse,staffnurse marah student, staffnurse marah CI , CI dissapointed wif us, n kterng mmg moody... alahai,,,tlong jela amek kak staffnurse oi...u all bkn ad byak keje sangat..oke...u all mase stdy dulu pon camtu jgak..ingat ye...

hurmm,,pape,,tq 4 our CI at 7D..sbb kterng,CI ni tlong jwabkan.."u must learnt from ur mistake,improved urself..n dun be a dengerous nurse"

Wednesday, June 1, 2011

okeyh...FINE

SALAM....

da lame ak ta update blog...bserla...busy terlampau...

hmmm,,,arini 1/6/2011...ad ap ngn tarikh ni ekh???

  1. lam 2,3 hari posting kat hospital serdang ni..tiap pagi mesti bjmpe ngn matron...gruppp,,,garang lak tu..tkot tol... 
    " student !!! mana u punya hand rub??? "

  2. blek dari posting bajet tros nk mndila,..yela...bdn penuh ngn infection..tapi pergh,,,skali balek..ayor ta de la...skunk ni bergelumang ngn infection...

     
  3. ni plg ak ta nk ctew...tp ak nk ctew jgak...

       :::::: ak ta taw knp sume org nk tinggalkan ak...ak heran la...ta fham ak...asal ak syg org tu,,msti org tu nk tinggalkan ak...ak ta pham ap yg berlaku nie...lau nk tinggalkan ak fine...juz tinggalkn 10 sebab np nk tinggalkan aku..tu jep...kdang2 fed up kot...hye2,bye2...cam shitt jep...ak ta ske...::::::
    lau ta nk kat ak,,ckp la awal2...at least kctaw..ak ta marah pon...jnji ak nk taw ap sbbnyer...ak ad hak la nk taw...::::::


    ak pon ta nk ckp byak ag...mlas kot ak nk pikir...
    k,la...adios,,,


Thursday, May 12, 2011

warkah cinta

ouh,tuhan ku chenta dia,,
berikanlah dia tahu,,
tak kan ku sakiti dia,,
hukum aku bila terjadi..

aku tak mudah untuk menyintai,,
aku tak mudah mengata ku cinta,,
aku tak mudah mengatakan aku jatuh cinta..

senandungku hanya untuk cinta
tiaraku hanya untuk engkau
tiada kata
sumpah ku cinta
sampai ku menutup mata

"salam..,sayang..pertama sekali aku ingin mengucapkan terima kasih kerana sudi bersama aku tidak kira susah atau senang..aku terharu kerana engkau telah memilih aku sebagai pasangan mu..aku tahu aku tidak sempurna seperti yang kau impikan tapi aku tahu kau akan tetap menerima aku seadanya..
sayang,,aku berasa senang apabila bersamamu ..aku merindui untuk berada disampingmu..namun,kesempitan masa untuk kita bersama telah membuat kita terpisah utara selatan..tapi aku ingin kau tahu yang aku amat merindui dirimu..
sayang,,kadang kala suka boleh membawa duka...entah mengapa aku amat terluka apabila kau telah mengatakan "aku tak sayang kau"  aku tahu mengapa engkau berkata demikian kepadaku..tapi aku juga seorang manusia yang punyai perasaan ...aku amat terluka..maafkan aku jika aku bersikap dingin dengan kau..aku tak mampu untuk berselindung lagi..tapi aku tak pernah membenci dirimu..kerana aku amat menyayangi dirimu..
aku berharap hubungan yang kita cipta ini takkan putus ditengah jalan..aku berharap kau membuat pilihan terbaik..aku tak sanggup dilukai lagi..akhir kata,, aku amat menyintai dirirmu"
p/s: sesaje nak berjiwang karat jap.


Thursday, May 5, 2011

candle light dinner

wow,,what??
invitation 4 candle light dinner
at 5 restaurant??
 -nak g jgak-

emm,ntah blew r ak nak dpat invitation mkn mlm 
sambil diterangi lilin-lilin yg malap
dan mungkin terpadam 
bila-bila mase je tu..

alah,,setakat candle light dinner ni,
ak leyh wat la..
selalu gak candle light dinner
tapi bukan kat hostel la...
juz kat umah jep..
mase lektrik ta de..

cakap sal candle light dinner nie,
ak dapat wat konklusi 
bahawa ianya
MEMBAZIR
kenape??
sebabnyer,

lau g candle light dinner,
mesti mkn kat restaurant or hotel yg mhal2..
pastu plak, 
lau gurlz,
mestila nak pkai bju chantek-chantek
yela..t bru bf syg..hee
menu plak bukan cincai punyer
at least CHICKEN PORK
CHICKEN CHOP
mesti ad..
pastu,yg si bf plak jd pokai 
lpas g dinner,,
selalu jep ak ase jd camni..
tapi lau da bekerje tu ta ap la...

 ak ase,lau setakat nak melepak tu,
g mamak je bleyh..
tapi depends r pd diri..
yela...
lepak mamak kn ta ad claz..
t ap plak org ckap..

lpak mamak ad advances..
leyh tgok bola,
lpak + minum+ makan+ wat cam tmpat mak bapak sendiri+ (ley tawar-menawar ag)
haa...
ag 1,leyh pakai simple-simple
hee

tapi lau sekali - sekala 
nak g dinner,oke jgak..
ade privacy sikit..
kat mamak kureng..
hehe

Tuesday, May 3, 2011

marry you

It’s a beautiful night,
We’re looking for something dumb to do.
Hey baby,
I think I wanna marry you.

Is it the look in your eyes,
Or is it this dancing juice?
Who cares baby,
I think I wanna marry you.

Well I know this little chapel on the boulevard we can go,
No one will know,
Come on girl.
Who cares if we’re trashed got a pocket full of cash we can blow,
Shots of patron,
And it’s on girl.

Don’t say no, no, no, no-no;
Just say yeah, yeah, yeah, yeah-yeah;
And we’ll go, go, go, go-go.
If you’re ready, like I’m ready.

Cause it’s a beautiful night,
We’re looking for something dumb to do.
Hey baby,
I think I wanna marry you.

Is it the look in your eyes,
Or is it this dancing juice?
Who cares baby,
I think I wanna marry you.

I’ll go get a ring let the choir bells sing like oooh,
So whatcha wanna do?
Let’s just run girl.
If we wake up and you wanna break up that’s cool.
No, I won’t blame you;
It was fun girl.

Don’t say no, no, no, no-no;
Just say yeah, yeah, yeah, yeah-yeah;
lyricsalls.blogspot.com
And we’ll go, go, go, go-go.
If you’re ready, like I’m ready.

Cause it’s a beautiful night,
We’re looking for something dumb to do.
Hey baby,
I think I wanna marry you.

Is it the look in your eyes,
Or is it this dancing juice?
Who cares baby,
I think I wanna marry you.

Just say I do,
Tell me right now baby,
Tell me right now baby. x2

Cause it’s a beautiful night,
We’re looking for something dumb to do.
Hey baby,
I think I wanna marry you.

Is it the look in your eyes,
Or is it this dancing juice?
Who cares baby,
I think I wanna marry you.

Sunday, May 1, 2011

malang

akulah sowank pempuan 
yang paling malang
dah la malang..
termalang plak tu..
haduishhh

kadang-kadang aku terpikir
kenapa hdop aku mesti camni??
kenapa mesti stuck kat tengah jalan??

aku ni bukan la sekuat mne pon..
tolong lah jgn nk menduga aku camni..
aku bukan da tak tahan..
tapi 
aku dah tak kuat..
manakan pokok tak senget lau 
tiap-tiap hari angin tiup..
btol ark???

tapi aku tak nak jadi orang yg 
FAILED 
lam hdop..
tolongla...kuatkanla semangat aku..
janganla kasi aku 
MENANGIS 
lagi sekali..
plezz.

Monday, April 18, 2011

yuna wat lagu utk ak

PENAKUT
 
 
Tak semua kau rancang kan berlaku
Mungkin nasib tak menyebelahi aku
Entah mengapa engkau yang aku cinta
Mungkin lebih baik kau ku lepas saja

Oh ini tidak adil tidak adil baginya
ini tidak adil tidak adil bagiku
ini tidak adil untuk kau bertanya jika aku mencintaimu juga
tidak adil tidak adil baginya

kau tak penah cuba memahami aku
cinta kau ucap kau tak penah tunjuk
dan bila tiba saat aku kehilangan
beban yang tak penah kau cuba ringankan

Oh ini tidak adil tidak adil baginya
ini tidak adil tidak adil bagiku
ini tidak adil untuk kau bertanya jika aku mencintaimu juga
ini bukan milikku

Dan aku memang penakut
Mengakui cinta kepadamu
Seribu kali ku cuba ucapkan
Bila bersamamu
Kau bukan milikku
Dan engkau pun tahu
Kau bukan milikku


PENAKUT...PENAKUT..PENAKUT....ape tu???hahaha...nak taw,cari la lam kamus dewan bahasa ekh...take it easy...(",)


Saturday, April 9, 2011

kEnapE

Saya tak mengerti kenape saya ada perasaan ni..
saya tak suke ada perasaan ni...
kenape saya tak suka ada perasaan ni???
sebab perasaan ni buat saya lemah..
buat saya rase sendirian..
saya tak suka...
awak suka saya ada perasaan ni??
kenapa awak suka???
lau awak suka nape saya tak leyh nak suka???
pelik ke saya ni??
saya takut perasaan ni berterusan...
saya tak nak hidop lam perasaan ni..
tak nak perasaan ni tros menghantui diri saya..

tolongla amek perasaan ni...
saya nak,,tapi bukan sekarang...
lepas final exam ni awak nak kasi banyak mane pon saya tak kisah..
hmmmm,,,,

ape perasaan ni???
RINDU...

pergila bersemadi di dalam hatinya...


mooD : eXAm

salam,

 exam near da corner...
huh,,,dkat da...
dia dtang..dengan soklan rahsianya...
IA maybe akn memudaratkan lau ta taw senjata utamanya
...ap ekh???


reading


bape byak harus dibace???
seberape byakla...
bape subject??
ouh..4....hampir berlipoat jgak neuron otak ni nk mengingat
lau ley smpan lam memory card pon ta pe jgak..
ta pon lam pendrive ke...
heeee


sampai ble???
sampai exam hbes...
plik gak..
bace cam nk rak.,,
tapi yg kuar 2,3 kerat jep..
nasib2...


watpe skunk??
online jep...
jap ag kot study...
jganla buang mase...
mase itu emas...
dan emas tu adalah emas...
ta nampak la plak mase tu berupe emas...


dusssshhhh


ap ak mngarot nie???
ni msti kes ta ckop oxygen..

hee...


wishes all of u good luck..

daa...

Sunday, April 3, 2011

tanya pada SYABAS...

salam,,

grppppp,,,,adoi...apala bala nie...celik - celik mata air ta ad...da la smlam sbelom mmejamkan mata ak mgeluarkan air mata...huishhh....ak pon ap lagi, makin gian la memejamkan mata ble member ak ckap ta ad air...tapi lam pkol 12.30 tu..ak da ta tahan da..gler bapak panas...
ak ta taw sampai sekarang ad ag tak air..

ni yg wat ak nk tnyer SYABAS ni...knp ttop air??ke air rumah ni nda kne potong sebab ta byar???at least,kasi la notis dulu sblom ttop air...t air lam bdan ak kurang sape nk jwab???ce ctew..ce ctew...haaaa....ni yg wat ak nk g blek pJ nie...g mndi kat sne...opssss terkantoi sudah...hahahah..

 sebenarnya ak nie lapar..yela..nk masak lagu mana ta ad ayer..kebulur la ak harini...ntah pkol bape plak ak nk mkn pon ak ta taw...

ak mereflectkan diri ak sejenak,begini rupanya ta ad air kat bandar,,berbeza dari kpg ...mmg susah..lau kat kpg,ta ad air leyh g mndi kat sungai..ni kat kL,nk p mndi mne??huh...fenin..fenin...

ak bkn ap,,hdop ak msti kne ad air..t ak dehydration camne??ha...sape nk jwab??sian mak abah ak kt Perak sane...anaknye dehydration...ish..ish..ish...
ni yg wat ak nk call SYABAS ni...cme ak ta taw num jep..lau ak taw...da lome ak ayat abg - abg SYABAS tu...
yang penting sekarang...AKU NAK AIR!!!!!



daa,,
 

luahan hati

salam,,monink Malaysia..bgonla....hahahhaah...

...............ak manusia lemah ..............
yg sering terjatuh bebeza ak dri mu kau berdiri teguh
................................................................

 ak ta taw nape ngn perasaan ak kali nie...ta tenteram tol la...maybe sebab cuaca kot...panas...
tapi...serius..ak mmg ta pasti ngn perasaan ak..ini bkn ak da jmpe prince charming ak..tapi disebabkan exam...esok ad OSCE...tp ak still ta ready...tapi ak hrap doa mak abah ak dpat halang perasaan ak dr tros menular lagi teruk...errr..... YA ALLAH,TENANGKAN LAH HATI NURUL HUDA INI..BENARKAN DIA DAPAT MENJAWAB SOALAN EXAM DENGAN TENANG DAN MUDAH..PERMUDAHKAN LAH SEGALA URUSANNYA...AMIN,....(tq coz mendoakan huda)

seterusnya, ak ta taw knp perasaan ak mjadi sedeh...ntah la...byak sebabnya...hanya ak je yang taw..ak ta mampu nk berkongsi dengan orang laen sbb ak ta ske nk bebankan orang dgan msalah ak...tapi lau ak ta than,ak luahkan jgak..maybe next time ak ctew..ak rindu kt mak ak...abah...ni sebabnya ak ta ske balek perak...kpd sesiapa yg mngenali ak,derng mesti tau ap yg ak wt blew ak blek dr kpg...
last,ak harap ak dpat wat yg terbaek lam final exam nih...no more fun...andai ak ad wat slah n silap ngan sape2, ak mintak maaf...ak taw lam diam,ak ad wat slah ngn korng...ak mntak maaf... 

k,salam..daa

mimpi

salam,,

ni entry ke -2 ak tok hari ni...
ta taw nape ak nak menaip nie ,...
tyme sume member ak memejamkan mata..ak dibilik bersengkang mata..
huh,,ni la khdopan seharian ak...

ckap sal tido neh,,otw ak blek kL td,ak ttdo lam bas..tu mmg perkara bser jela..ntah tak semena - mena tetibe ak nie termimpi...atoi...np ntah ak nk ttdo + tmimpi...ak tmimpi yg bas yg ak naek tu g ke genting highlands & puas ak maen bru ak teringat camne ak nk blek kL..last2 ak tsedar dr mimpi..nsebla ak bmimpi aje..lau btol2,cuak gak ak..ak ta taw la np tetibe ak mimpi smpai ke situ..maybe nk tgok ABP 2010 or maybe ak ta bsoh kaki sbl tito or maybe ak ta bce doa tido kot....huhu... yg pasti nya,,ak ta mimpi yg ak pergi menghadap Ilahi..

ckap sal mimpi nie..ak nk gak bmimpi bkal prince charming ak ...ak nk taw sesuai tak ngn karekter ak nie...ne la taw kot2 BLUR..

ak teringin gak nk mimpi soklan exam ak..topic ne yg kuar..leyh gak dpat pointer tinggi..ni exam punya sal la wat ak jd blur..coz ak da serabut...ak cam lost confident nk amek exam..ak ta taw nape..biarla ak je yg taw..

kekadang ak nk mmipi sal future ak..ntah cmne la future ak t..ntah ok ke tak..hope dpat future yg oke la...amin..

sebenarnya hdop kte nie ta ditetapkan lagi...kta boleh plih ap je yg ktew nk..semuanya terletak pada nawaitu masing - masing..hdop ktew ni umpama mimpi dalam mimpi..hnya mimpi yg dpat mngubahnya..selagi tak dpat jmpe chaya,berusahalah ktew tuk mencari mimpi yg sedang mnuggu ktew..jgan biarkan ia mnjadi suatu ilusi..renungkanlah..

salam,daaa....

DURIAN

Salam,,


Hari nie ak dtg blek merempat kat Cheras...sesungguhnyer ak amat borink..tapi apakan daya....huhu...
berbalik pada entry ak pada kali nie... iaitu...DURIAN....

korang taw kan ape itu durian??? Durian adlah RAJA segala buah...( tapi smpai skunk ak ta taw mne mahkota nyer,,...mybe kat duri kot...)

sebenarnyer pendek jep ctew ak nk shared ...ctewnyer begini...amat tragis...

03.04.2011 - seperti biasa..setiap kali ak pulang or nk pulang ke kL,,STESYEN BAS KUALA KANGSAR la yg jd tempat persinggahan ak utk naek bas..selalunya ak sentiasa amek bas pkol 2.30 tapi ntah mengape ak terambil tket pkol 1.30..
 cam bserla,,abah ak yg hantar,,,bserla..." I ta bser panas2 nie.." ngade!!!!!.....actually,,ak sbnarnyer terkejot ble bas ak da sampai + tempat isi brang kat bas tu da pnoh ngn guni - guni yg boleh membawa maut...tapi pada mse tu jam bru menunjukkan pkol 12.45...awlkan ak smpai...klah tortoise 

...menurut abah ak,,dalam guni tu adalah DURIAN ..ak kurang pasti...sbab ak ta knal sangat durian - durian nie..(ngade tol pempuan nie)...ak juz ignore jep coz tu bkan msalah ak...ak ni ta ske jge tepi kaen orang,...
tetibe driver tu menjerit "ni barang sape ni??? ni buah ke???"  wtf...gler la driver ni mencarot ta tentu pasal...tetibe ad sownk pakcik nie ngaku "barang saya!"  wow,,ape cer nie??cer ctew..cer ctew..

owh rupe2 nyer pakcik tu bwak durian nek bas...hahahaha...

Monday, March 28, 2011

syok punyer hal...

salam..,,

ngeee....sejok ak ase wlowpon matahari da nk tenggelam...
terasa bgaikn di Iceland... haha...poyola ak...
ini sebenarnya ak nk ctew....

ICE SKATING....(ala - ala lompat ketingting...)

ak enjoyed gler tyme tu wlowpon ak terkedek - kedek cam itik..
yela...ak ne bser berjalan atas ais...ak kn org MALAYSIA...
ta ad 4 musim nie...but at least i tried my bezt...

tapi ak rse tulang - tulang ak ni cam nk tempah kt wad ORTHOPEDIK
mne tak nyer..lebeyh 7 kali ak menempek kt atas ais tu...cam nangka masak jatoh...
MALU??? alah,,,SLUMBER sudah...BASAH jgn ckapla..lencun 1 bdan...
seluar abeh basah...tp mmg fun r...suke - suke...heee....

pape,,thankz pade kengkawan yg bwak ak kt situ..
kornk mmg sempoi r..sanggop jatoh bersame ak..
hihi...

k la...daa

Saturday, March 26, 2011

be matured not saturated

salam,,..

ngeee...memalam ske bebenor ak post entry an...
nie...ak nk ctew sal :

  • ak n study
 wlowpon hari semakin hampir ngn final exam, tp ak still wat slumber derk jep erk...ak pon ta taw np?
adkah ak smakin confident or ak bru nk siapkn diri?..umm,,persoalan yg agak bgos utk diri ak..ak rasa,ak kne cri cermin utk me"reflect"kan diri ak nie...yle..ak ne nmpak dri ak melainkn lam cermin.. =p  
n..sape2 nk kasi hdiah kt ak tu..bgla cermin...semoga ak mendpat hidayah..
  • lelaki
 # mase ak ngah on9 FB td, adlah ex-bf ak chat ngan ak...ea tnya la sal ak mulanya..n tetibe ea tnya " u ta ad bf ke??? "  pergh...kuang assam tnyer soklan camtu kt ak..ingat ak nie ap..ak ta ksah la ea nk tnyer cmne...tp soklan tu bikin panas jep...   WAIT !!!!!   soklan tok dri ak  AK NI AD BF KA??? huhuhu...

# ak pling ta ske ble lelaki tetibe nk merepek kt ak n cri salah ak..ble ak tnye KNP MRAH?? dia jwab "DA BESA..PIKIR LA SENDIRI.." wtf la...ak da tnye lek lok tp ckap cmtu plak kt ak..da la ske cri pasal ngan ak..ngat ak ni pe?? BABY DOLL???  lau ak niew baby doll,,da lame ak cekik ea..!!!pesanan utk ea ...AK DA PUAS BESABOR NGAN KO...AYAT2 KO WAT AK BIKIN SKET ATY...HORMATLA AK SBG PMPN WEI...  





okla,...tu je ak nk enter lam ak pnyer blog arini...
adios,,dAA

Friday, March 25, 2011

aku punya ctew..sape peduli

salam,,,

........aku punya rasa,ta terungkapkan.......
now,,i wants to voice out my feeling
 ..............................................................
pertama kali ,ak nk ungkapkn rasa sayang aku kat mak & abah...
= mak,abah thankz coz tlong kami mse susah...tp kami da susahkan mak & abah lagi sekali...kami tak suka tengok mak & abah rase sedeh bila tgok kami susah...sbb tu mak & abah selalu tolong & wat yg terbaek tok kami kan???...tapi kami tetap gak nk susahkan mak & abah wlowpon kami da besar..btol ckap orang...
KASIH IBU MEMBAWA KE SYURGA...KASIH AYAH TIADA PENGHUJUNGNYA...

kisahnya,,,

alkisahla..ak ni sowng yg boros & tiba 1 mase tu ak da ta ad duet nak belanja...byangkan...RM 11.73 je yg ad kat lam bank...n cuma RM 5 je yg ak ad...ak menghitung hari....aghhh,,,ad ag 3 hari...ckop ke tak ak nk hdop ngn duet sbnyak tu????last skali...ak amek kptsan col mak ak....

aku: salam,helo mak,,,kami nie,,,mak,,kami ad benda nk ckap ni...tapi mak jgan marah kami..
mak: wsalam,helo...ha????ap dia???
aku: mak,,kami da ta ad duet nak blanje nie...cuma RM 11 lebih je yg ad kt bank...t kami nk mkn ape???
mak: hmmm,,ta pela...t sroh abah msokkan..ta pela te...bye...
aku: bye...

1 jam kemudian....

mak: helo Da,,
aku: ye mak,,,
mak: abah hang da bank in da..guna la duet tu dulu...
aku: oke..thankz...tapi knp cpat sgt bank in mak?...kami still ad ag duet...
mak: guna jela...abah hang snggop g bank in lam hujan taw tak..
aku: yke???umm..okela mak...thankz awww...ckap kt abah thankz sbb bank in duet kat kami...salam,bye..

YA ALLAH,, camni rupanya kasih mak & abah aku kt aku...aku sayang kan mak & abah aku...biarkan aku dapat membalas jasa mereka ,,,amin...
second,,untok member2 aku..
= dude,,ak syg kownk lol...ta kre kt mne kownk brade..jnji kaseh syg ak kt u'll ta pnah hilang wlowpon kownk ta ad kat dpan aku skunk...<my lappy>

kisahnya...,,,{3taon lpas}

ak ni seorng yg setia kawan,,,wlowpon aku ni ske wat derk ngan mmber2 aku...tp ak still concern...
ctenyer bermula begini...skowl ak organize 1 trip,,so ak n bez fren ak pon join la...tyme tu ak form 4..,,so senior2 pon ad ag...hensem2 doe...cair ak tgok...aku de ske kt senior ak ni...tp ea da ad awekz...awekz ea form 3...(ehhhh,,silap ctew la...)
oke2....,,,
ctewnyer begini...lpas mkn mlam,,ad senior ak ayat nk bkwan ngan aku...tp,bez fren ak ckap kt ak yg ea suka kt senior yg ayat ak tu...ak ngn senyuman ckp "emm,,ak rase...ad je orng nk knl ngn ko lbeh dr ak...ak pon da knl ko kan..ta kn ko nk knl ak lbeh2 plak..."....ak tunjukkn signal kt bezfren ak...

keesokan harinya,,,
tyme nk blek,,ktrang ad briefing...so,,ak ddok kt sblah senior ak 2...ea ckap..."ak nk bkwan ngn ko..bkan ngn ea.."...tp ak wat dunno jep....& sblum tamat trip tu..,,,senior tu suap aiskrim kat ak...bezfren ak nie jeles kat ak...tapi senior yg ak suka tu suap aiskrim kt bezfren ak tu...ak ta jelez pon...bezfren ak tu yg lbeh2....

1 minggu kemudian...

bezfren: Da,,ko taw tak...ak da couple ngn senior yg ak suke tu
aku: ha???da???ble???
bezfren: ad la...ko nk taw ex gf ea form 3...
aku: yke???ouh...
pergh,,,da hdop bcouple ngn senior yg famous,
mcam2 dugaan yg ak & bezfren ak tempuh...da la bezfren ak nie lembik..ngade2 plak tu...
huhh,,,(sory,,ak mmg open skit)

sampaila 1 ketika dia kantoi ngn abah ea...

ak la yg tpaksa membohong tyme tu...ak ase bersalah ggler...tapi nk tak nak ak kne wat jgak la...syg kwan pnyer psal...nseb sume selamat...huh,,,
ak akn ingat smpai bler2 wlowpon ak ta cntact ngn bezfren ak tu...its up 2 u if ko nk lpe ke tak kejadian tu...

KAWAN KETAWA SENANG DICARI, KAWAN MENANGIS SUKAR DICARI

suka duka ngn member2 ak ta kan ak lpekn kot sbb u'll la penyeri hdop ak..




third,,towk owg yg pnah ak syg...

aku ingin kau tahu,
diriku disini menyayangi dirimu..biarpon hingga hjung waktuku...
...ak amat merindui dirimu...
aku inginkan dirimu..hdir dan temani aku...
kau tercipta untukku sepanjang hdopku,,,

untok sape2 yg pnah ak syg,,thankz coz hdir lam hdop ak,..thank wat ak rase prasaan syg..

LURVE U ALL


terlepas sudah hajat aku nak express my feeling due to ta ad keje...!!!!...

oke,,dAA....

Saturday, March 19, 2011

peacee!!!!

salam,,,,

mase ak mlepak petang tadi sesambil tgok ctew "sini ada hantu",,
roomate aku ad tnyer pndapat aku ttg COUPLE + EX-COUPLE...
bserla...aku kn counsellor yg terkemuka yg bermuka-muka...hikhik...
so,ak pn menjawabla persoalan tentang sumer2 tu...
dia tnya punya tnya maka,hbesla soklan-soklan tu..
.(pok..pok...pok...tepok la tangan....)
aku ngan bangga tersenyum sebab ley jwab soklan dia ngan mudah...
semudah A,B,C
tapi tup-tup dia tnya aku....
"still syang ag kt ex ke???"
perghh..,,soklan bank mne plak dia rompak nie...
nie soklan cepu mas ak...

dengan confidentnyer..,,
ak SENYUM....& berkata...PEACEE......!!!!


daa,,,salam

Tuesday, March 15, 2011

nseb aD rAnG0

salam...

heee,,,,ap pendapat korng ttg cicak???
cicak adalah sejenis haiwan berdarah _________.(ak pn ta bpe ingat)
cicak nie di HARUS kn utk memBUNUHnya...
pada MALAM atau hari JUMAAT...
"ktew bunoh jep cicak nie...bio byak ckit pahala ktew...heee"

kenapa HARUS BUNUH???
--ta dpat bunuh orng,,cicak pn jdla--
sbabnyer,,, CICAK ni yg cube nak ceritakn pada musuh Rasullullah S.A.W
ketika baginda bersembunyi di sebuah gua...
ta gne tol cicak nie...Alhamdulillah musuh ta nampak Rasullullah sebabnyer,,
ada seekor LABAH-LABAH wt srang kt pintu masuk gua itu...
maka.,,Rasullullah S.A.W selamat...
betapa AGONG-nya kuasa ALLAH..

berbeza ngan RANGO sekor binatang ape ntah...
aku pn ta dpat nk interprated dari mne dtgnyer species ini...
kaler ijou...,,lher benkang bengkok...,,pkai bju merah bunga-bunga...(kalah bunga aku)
ni gambarnyer






aku ske tgok ctew nie...dia menCARI identiti...
tapi akhirnya,RANGO dapat menCARI identiti dia sendiri..
berLANDASKAN NAWAITU...
untuk tlong member-member binatang yang laen..
syahdu sunggoh mse tu...

so,ctew nie leyh buatkn ktew blaja tentang diri sendiri dsamping menghiburkn hati...
ak bagi **** BINTANG..

daA..

Saturday, March 12, 2011

benGang vs Nyesal

salam,,

aku still ag bengang ngan sownk guyz ni...
mmg shiitt la...
ak ta taw ape yang tak kne kt dia tu..
ap lagi dia nak dr ak...???
sudah2 la wei...jangan la dok asyik nk ugut2 ak...
ak ta ske la doe...
sumpah...aku memang MENYESAL knal ngan dia...
aku tak suka cara dia wat aku cmni...
TERSEKSA...ak ta suka...

YA ALLAH,KENAPALAH KAU MENDUGA AKU SEBERAT NI???
ANDAI AKU TAHU PERKARA MACAM NI AKAN TERJADI,,
AKU TAK NAK KENAL DIA DULU...

sory ALEP,...ak takan kot nk trima ko blek...
sebab aku da nyesal atas pe yang aku wat dulu...
iaitu MENGENALI ko...

asslam,,daa...

Wednesday, March 9, 2011

berDaraH kEmbaL!

salam 1 Malaysia

kesedihan yang 5 bulan yang lalu aku tinggal kini datang kembali...
aku tak tahu kenapa..memang aku mengaku salah aku dan                       
aku tahu apa yang aku buat ak nie maybe jnis DEGIL kot...
yela,,,mane tak nyer...dulu aku da janji tak nak wat dah...tapi aku still wat jugak..
aku ta taw kenapa..sama ada aku sengaja ke tak..tp of course la nmpak cam sengaja kan..

apala aku nie,...sengaje jep cari pasal ..."huda,,ko ta pikir ke apa akan jadi t???"
hmmm,,,skunk padan muka aku,,,ta dpat apa2...apa yang aku dapat???
sakit hati + sedyh + sunyi + menyesal + moody
wat la lagi...padan muka ko..

aku pasrah kot...
tapi aku sayang dia..
aku tak taw apa alasan aku wat cam tu kat dia...
aku sayang dia ke??
MESTILAH SAYANG...


aku hanya berserah jep pada yang kuasa
aku redha...andai dia bukan untuk aku..aku merelakan..
tapi aku harap DIA untuk AKU..
hmmm,,,

tapi hati kecilku nie bertanya..
adakah aku nie MENCINTAI dia???
sebab aku ta pernah rasa camni..
aku rasa hepy bila dgn dia..
dan...aku mudah jeles dengan dia..
kenapa ek???da nme pon COUPLE

hmmm,,,whateverla...
tapi aku hrap hubungan kiterng kembali ok...
AMIN..







Tuesday, March 8, 2011

TAmParAN bUatKu

salam,,
hari2 mendatng nie wat ak betambah sibuk dengan keje2 yg menimbun...
dlu orng ckp,,jangan nak bertangguh keje,tapi ak still wat jgak..pdan muka aku...
td penat kot berjalan g cuci gambar..RM 10 utk 4 keping gambar...memang berbaloi..tapi..
saket aku punya muscle2 kaki aku ni..lenguh sangat...ahhh,,,saket!!!!!

Tuesday, March 1, 2011

brurpppp....Bossannnn

Musik dari jiwa
Lagu dari hati
Cerita sepurnama
Canda dan menangis

Belum ku selami
Caturan terjadi
Lelah dipukul badai
Apa mungkin terlerai?
Oh…

*Soalan tersendu
Balas hampa bisu
Tuhan, tunjuk sesuatu
Apa dia yang satu itu?
Tunjukkan aku
Tunjukkan aku

Chorus:
Apa bisa ku cinta
Kamu seperti mana
Aku dicinta kamu?
Aku dijaga kamu?
Atau kamu terlalu
Indah buat diriku?
Beda dari diriku?
Aku pun tak menahu
(Repeat *)
(Repeat chorus 2x)
Aku pun tak menahu
Aku pun tak menahu
Apa bisa ku cinta?
Apa bisa ku cinta?
Apa bisa ku cinta?
Tuhan, tunjukkan aku

by ,
tunjukkan aku
boneca

Monday, February 21, 2011

exaM ouh ExAm

hai,,
hari ni ak rase lega sgt ...
tamat la sudah beban2 yg ak pikul sbg sownk student...
yg mnjwab exam...tepat 9.30 a.m 22/2/11 ak chow dr dewan..
ak ta taw btol ke tak ap yg ak jwab...
tp aku redha jep ape yg ak dpt nnti...

flashback:
kestressan ak sblom exam kian mnjadi bile
ad setan2 dtg mgetok mata ak ni..
mmg ak tros melayan karenah setan2 tu..
tp,,slpas 2 jam ak bru dpt hidayah nk recall stdy..
hmm,,jwab nyer mmg tak la...sume ak ingat2 lupe jep

sblm ak msok dwan,,ak smpat col mak ak..mntak berkat,,huhu
dan tiba la mse ak melangkah ke dwan yg mmbuat ad rama2 dlm perot ak
huh,,,ak melngkah n dudok lam dewan..
lpas bce doa ,tros bukak soklan..ak jwab je ap yg ak mampu..
doa itu penting
ta ley nk tiru owg sebelah


agak da ckop bowink dok lam dwan tu,,ak tros angkat kaki
sbb nyer,,ak jd gian tgok student laen blah ag awl..
agpn ak ta nk tkor jwpan ak coz ak percaya jwpan terawal ak...
(bjet cam btol jep)

sbnarnyer ak da ta ad feel nk jwab exam coz ak cme pikir
nk blek umah..nk blek umah...
ak rndu gler nk jmpe mak n abah ak...
nk blek kpg!!!
hukhuk...
rndu nk jmpe mmber2 ak..
tp derang pn bzy kot...seb ak ta ad special..
lau ad pn ak nk wt ap kn?huh,,

asgmnt.....
ak ta taw la..knp hdop sowank student kne wt assgnmnt????
tlg jwabkn...plezzz....
ak still ad 1 ag asgnmnt yg ak ta siapkn,...
sume tertngguh sbb exam...
nseb ko la asgnmnt..ta taw ag ble ak nk keje kn ko..

sesungguh nya,,hdop ak skunk da ta ad mse..seb la sempat bernafas..
lau ta,,mmg da lme la ak tempah umah 7 kaki bwah tanah..berbju 3 lapis,,
bermuzikkan talkin..+ muzik rap (tangisan dr yg trsyg)


dan bermula la saat hdop yg pling tersiksa
sbb tu owg ckp..
"selesaikn yg mne penting dahulu"

dAaaa...




Friday, February 18, 2011

begitukah cinta

salam..,,

lme sudah aku tak meng-update  blog ni..
smkin hari,semakin bz..
ak slalu teringat kata2 pujangga
"nurse akn kawen lambat.."
n ak hrap ta kn ad org ckp
"lau jd nurse,u jd andalusia"

nk kawen gak


ak slalu teringat mse zaman sekolah dlu..cikgu ak selalu ckp 
"jgn nk bcinta zman sekolah ni,..nk bcinta,bcinta la mse kt u nnt"
perghh...tp skunk nk bcinta ke ap kt ucsi nie...
lelaki melayu pn ta nmpak...
iskh3..
ak nk pkai bju kaler ni la mse g kendri kwen mmber ak t


bkn ap,,ble ak tgok ctew kt tv3 "begitukah cinta" tu,,
perghh,,,nmpak sweet sgt...ske ak...
caring gler laky tu sal pmpn tu..
lau ak dpt laky cm tu,,mmg ak tambat kt umah la..
tp lau bcnta kt sni ta ad mknenyer...

terasa plak ak bile ak tbukak bku kmia
ak ad tlis 
"bkenalan dgn huruf
bcouple dgn buku
bcinta dgn ilmu
berkahwin dgn akhirat "
hurmm...mcm2...

tp ak sntiasa chill ...
exam pn nk dtg melawat isnin n selasa ni..
hrap ak ley wt yg tbaek..
biochem..,,anatomy,,,
t mlm ak kerjakan ko...
siap ko lau ta hancur kt tngan ak....huhu..
PLUS MINUS
assignment law..

conclusion,
"bcinta, bcouple gak..tp jgn lupe cri ilmu"
ilmu pelita hdop...(mse skola dlu ske wt krngn tjok ni.. =p)

daaa,,

Thursday, February 10, 2011

nurse vs lawyer

NURSE
hai..hari ini kita akan membincangkan tentang nurse. apa yang anda tahu mengenai nurse???senaraikn satu persatu..
  1. bekerja di hospital
  2. pakai baju warna putih
  3. kerja shift
  4. merawat pesakit
  5. baek haty..*
  6. comei..*
opsss...* ta tersenarai ek ..
the RN : ad yg tut,,tut,,tutt

tp sejak aku dok lam claz legal & ethic tadi..aku rse cam nurse ni adlah LAWYER (bkn lawyer buruk eyh..)
ouhh,,so..bru la ak taw yg NURSE mcm LAWYER..!!
tercapai jgak cita-cita ak nk jd lawyer..at least dpt gak blaja ckit2 ttg law nie..
peninx2..mne 1 bkal tmpat keje nurse ni??
ni hsptal ke???


susah jgak nk jd nurse ni..sbb nyer nurse ni bley mnjadi saksi(agk2 spe nk kwen lam ward ni ley la...ahahaha)
ble patient nk jalani pmbedahan..itu juz saksi jep..

pnah ta kornk tgok sbl patient nk g operation..derng msti sign dlu surat2 wasiat yg dibaca oleh doktor???..and ad nurse kt sblah??
itula yg dinamakn informed consent..mkne nyer..patient tu da dberikn penerngn ttg komplikasi yg akn dihadapi dan sbgnyer..upacara sign informed consent ni cume leyh dilakukan oleh doktor jep..nurse ta ley wt..sbb mnyalahi kod etika nurse..ley kne saman taw..( c u at court mamoth!!!)
doctor tgh wat informed consent ngn patient


so,wlowpn kt wad tu bz n ad byk case,,wlowpn staff in ward is short-handed,,lau doktor suruh nurse g mntak sign kt patient..jgn la tlg wlowpn doktor tu hensem..t ta psal2 nurse kne saman lau ditakdirkn patient tu msok rumah 7 kaki dlm tanah atau patient tu jd oku..
oku ???!!saman!!!


lau doktor tu mrah kt nurse,,nurse tu ley mrah blek kt doktor tu..(ala..cam u all gado ngn bf u all..ad mrah2 jgak kn???)tp jgn sesekali mrah2 mnje.."ala,,np abg doc nk mrah sy??jgnla..noty u ni taw"...bhye!!berbulu ak dngar!!ak ta kc..
nurse juz ckp je cmni "wat pe nk mntak sign patient tu?u ngat i ingin sgt ke nk sign ea?u doc..u g la sndri..kre ok la i jge patient tu..ni sign pn swoh i mntak ke? ..i ni juz nurse jep..bkn cm u..lgpn i ni RN yg beretical..!" nurse ley argue with doc at this time..(mse tu terserlahla keLAWYER an buruknyer)
doc akn pham lau ktew ckp cm tu..coz doc tu pn tkot ble tgok nurse mngamuk..yele,,nurse kn byk pmpn..pepatah melayu ad ckp "tangan yg menghayun buaian akn mengegar dunia " ..n doc pn ta akn membuli ktew da :)


so,berhaty2 la lau nk mntak sign patient ni..jgn biarkn nurse mnjadi mangsa..jdla sownk nurse yg beretika..n ta akn disaman..go nurse go...agogo
nseb LAWYER NURSES ta bce bku tebal2..