Wednesday, April 11, 2012

ya ALLAH,, selamatkan lah kami !!!

jahil sungguh aku ni ta tahu pasal dunia sekeliling...
cam katak lam umah jea...
seb baek la aku bukak 




banyak nyer orang update sal gempar bumi..
MasyaALLAH...apa yang dah jadi nie???
adakah bencana  24.12.2004 akan berlaku sekali lagi ??
ini adalah sebahagian daripada 

#copy paste#

“Tidaklah bumi bergoncang kecuali kerana ada maksiat-maksiat yg dilakukan di atasnya. Bumi gemetar kerana takut Allah melihatnya”


— Kaab bin Malik RA


gegaran 8.9..cuba tengok surah Al-anfal surah yg ke 8:ayat ke 9

(Ingatlah) ketika kamu memohon pertolongan kepada tuhan kamu, lalu Ia perkenankan 

permohonan kamu (dengan firmanNya): "Sesungguhnya Aku akan membantu kamu dengan

 seribu (bala tentera) dari malaikat yang datang berturut-turut.

banyakkan berdoa..insyaAllah Allah kan kabulkan...

استغفر الله العظيم...

استغفر الله العظيم...

استغفر الله العظيم...

SUMBER DARI RAKAN MEDIA DAN FB : Ombak tsunami dijangka tiba di Georgetown pada 9.11pm dan Port Dickson pada 2.10am SEKIRANYA TSUNAMI BERLAKU. Jauhkan dari pantai.

ini di post oleh admin.
Ombak tsunami dijangka tiba di
1)Georgetown pada 9.11pm 11/4/2012, 

2)Port Dickson pada 2.10am 12/4/2012

3)Singapore 7.51 am 12/4/2012...

SEKIRANYA TSUNAMI BERLAKU, jauhkan dari pantai...



RIBUAN pengunjung sebuah pusat membeli-belah dekat Seberang Jaya berpusu-pusu keluar sebaik merasai gegaran kira-kira jam 4.50 petang, gegaran dipercayai berlaku akibat susulan gempa bumi berukuran 8.9 magnitud dilaporkan berlaku 500 kilometer di barat daya Acheh, Indonesia. Foto: Danial Saad (11/04/2012)






melihat pada situasi ini,,aku pernah bermimpi yang tsunami akan melanda dan ramai orang bermain di pantai ..semasa bencana ini melanda,,aku hanya sempat memandang dan menjerit kearah emak dan adik lelakiku untuk memberitahu ada ombak dibelakang mereka..namun mereka tidak sempat untuk menyelamatkan diri..aku  melihat mereka ditelan ombak yang ganas begitu sahaja dan hanya meraung melihat apa yang telah berlaku dalam sekelip masa...dan disaat itu, aku merasa air mata telah mengalir laju di pipiku...lalu baru aku sedari yang aku hanya bermimpi..dan aku akan ingat mimpi itu sampai bila-bila...


PENTING: Panduan Menghadapi Tsunami


YA ALLAH,,MUSIBAH APAKAH INI?? AMPUNKANLAH KAMI YA ALLAH...AMPUNKANLAH DOSA-DOSA KAMI YANG KAMI TIDAK PERNAH SEDARI,,JAUHKANLAH KAMI DARI MALAPETAKA INI  YA ALLAH..ANDAI INI ADALAH SALAH SATU PERINGATAN DARI-MU,, MAKA KAMI AKAN TERIMA .. KAMI MEMOHON KEPADA-MU YA ALLAH,AGAR DIKUATKAN IMAN UNTUK MENGHADAPI SEMUA INI..SELAMATKANLAH KAMI YA ALLAH..AMIN YA RABBAL ALAMIN...




No comments:

Post a Comment